Symfonisch Leerlingenorkest

leerlingenorkest
Het Leerlingenorkest van Heelsums Harmonie is sinds 2017 in de vorm van een nieuw Symfonisch Leerlingenorkest verder gegaan. Dit Symfonisch Leerlingenorkest is een initiatief van T2muziek en Heelsums Harmonie.

Het zijn niet alleen leerlingen op blaasinstrumenten die onderdeel uitmaken van dit leerlingenorkest, maar ook de leerlingen van T2muziek op viool, gitaar, piano en percussie hebben een plek in dit orkest. Op deze manier leren leerlingen al snel samenspelen en kunnen we samen een mooi en compleet orkest vormen. Daarnaast maken zij ook kennis met diverse instrumenten zodat zij na verloop van een tijd een goede keuze kunnen maken.

Na enige tijd bij dit orkest gespeeld te hebben kan een blazer of percussionist doorstromen naar het harmonieorkest als het diploma A of B behaald. Voor de strijkers zijn er andere mogelijkheden binnen T2muziek.

Repetitie en tijden

leerlingenorkest

Het Symfonisch Leerlingenorkest bestaat op dit moment uit 35 leden. Er wordt elke dinsdagavond van 19:00uur tot 19:55uur gerepeteerd in de cultuurzaal van MFC Doelum onder leiding van Annette Veltkamp. Uiteraard geeft het orkest ook een aantal keer per jaar een optreden.

Meespelen?

Zou je ook mee willen spelen of wil je gewoon een keer komen kijken? Kom dan gerust een keer kijken op een van onze repetities of neem contact op via het contactformulier

Als je lid wordt van onze vereniging krijg je in principe een instrument in bruikleen en we hebben daarnaast verschillende contacten om ook lessen aan te bieden. Dit gaat bij voorkeur via T2muziek. Meer weten? Neem gerust contact met ons op!