Harmonieorkest

Het harmonieorkest van Heelsums Harmonie bestaat op dit moment uit ongeveer 44 actieve leden. We hebben een uitgebreide houtsectie, kopersectie, slagwerksectie en bassectie. Het is een divers orkest als je kijkt naar de leeftijdsopbouw en samenstelling. Maar ook  het repertoire is bijzonder divers en actueel. Wekelijks wordt er op dinsdagavond van 20:00 uur tot 22:15 uur gerepeteerd. Het is tot slot altijd mogelijk om geheel vrijblijvend een van de repetities te bezoeken. Ideaal om een indruk te krijgen van onze vereniging.

harmonieorkest

Repertoire Harmonieorkest

Het harmonieorkest is door de jaren heen in aanraking gekomen met zeer verschillende stijlen muziek en daardoor breed georiënteerd. De keuze voor een muziekstuk wordt gemaakt wanneer het stuk voldoende uitdaging biedt aan het orkest. Maar uiteraard ook of het past in een bepaald thema of bij een bepaalde gelegenheid. Daarnaast is het belangrijk dat een werk prettig is om naar te luisteren. Naast de marsen en koraalmuziek bestaat het repertoire ook uit klassieke en populaire werken. Oftewel, heel divers en afwisselend.

Enkele voorbeelden uit ons repertoire van de laatste concerten:

• Concerto d’ Amore – Jacob de Haan
  • Roberto’s Bolero
  • Pentland Hills Concert – J. Howe
  • It’s Raining Men – Jabara / Schaffer
  • Arsenal – Jan van der Roost
  • Le Temps des Cathédrales – arr. Frank Bernaerts|
  • The Cream of Clapton – arr. Ron Sebregts

Verdeling instrumenten

Op dit moment is de verdeling van de instrumenten in het harmonieorkest als volgt :

• 11 Bes Klarinetten
  • 1 Alt klarinet