Ensembles

Het komt regelmatig voor, dat er een verzoek binnenkomt om met een ensemble te spelen tijdens een speciale gebeurtenis. Denk hierbij aan kerkdiensten, trouwdiensten en/of begrafenisdiensten. Vanuit het orkest wordt dan een ensemble samengseteld. Het ensemble wordt begeleidt door de dirigent.
Inmiddels is er een bibliotheek opgebouwd met muziek voor deze ensembles. Wanneer er speciale verzoeken zijn, waarvan geen muziek in de bibliotheek aanwezig is, bestaat er de mogelijkheid deze muziek te arrangeren. Informatie hierover kunt u verkrijgen bij het secretariaat.

Koperensemble

Afhankelijk van het moment en het verzoek wordt er uit de kopersectie een ensemble gevormd. In tegenstelling tot de hieronder genoemde ensembles kent het koperensemble dus geen vaste samenstelling en repeteren zij alleen indien er een optreden gepland wordt.

ensemblesKlarinetensemble

Naast het koperensemble is er een ook groep houtblazers, het klarinetensemble, dat medewerking verleent aan speciale gelegenheden, zoals hierboven is beschreven. Deze groep bestaat uit een vaste samenstelling van klarinetten uit het harmonieorkest van Heelsums Harmonie. Het Klarinetensemble staat onder leiding van Bert Noordam.

Saxofoonensemble

De meest recente aanwinst is het saxofoonensemble. Opgericht in 2015 en nog volop in ontwikkeling. De groep bestaat vooral uit leden van onze vereniging en staat onder leiding van Bert Noordam. Zij spelen diverse soorten muziek en voor de gelegenheid is er ook een sopraansax toegevoegd.

Boeren/tirolerkapel ‘De Dors(t)vlegels’.

Lees meer over de boerenkapel >>