Dorstvlegels

dorstvlegelsBoeren/tirolerkapel ‘De Dors(t)vlegels’.

De boerenkapel De Dors(t)vlegels (dorstvlegels) is opgericht in 1956 en bestaat daarmee ruim 60 jaar. De kapel heeft een rijke historie binnen onze vereniging opgebouwd en heeft in het verleden talloze evenementen muzikaal mogen begeleiden. Ook vandaag de dag speelt de kapel bij allerlei evenementen.

Deze groep kent een vaste samenstelling van ongeveer 12 leden uit het harmonieorkest. Omdat de kapel vrijwel gelijk na de oprichting naast de feestelijke muziek ook tirolermuziek is gaan spelen wordt de boerenkapel ook als tirolerkapel gezien. De boerenkapel speelt op diverse gelegenheden, zoals bruiloften, familiefeesten, braderieën en andere evenementen met een feestelijk karakter. Daarnaast is de kapel al meer dan 40 jaar de vaste hofkapel van de wageningse carnavalsvereniging ‘De Vadaenotten’.

Mocht u meer informatie willen over de boerenkapel en de mogelijkheden voor een optreden, neem dan contact met ons op via het contactformulier.