Terug naar Meer informatie

Donateurs

Het voortbestaan van onze vereniging hebben we voor een groot deel te danken aan onze donateurs; zeker in deze tijd waarin subsidies vanuit de overheid worden teruggeschroefd of momenteel zelfs helemaal niet meer bestaan. De gelden die wij verkrijgen via onze donateurs zijn voor ons dus erg belangrijk. Als dank voor de donatie informeren wij onze donateurs meerdere keren per jaar over onze activiteiten en krijgen zij een persoonlijke uitnodiging voor onze concerten. In principe incasseren we 1x per jaar het bedrag dat de donateur heeft ingevuld op het formulier. Uiteraard kunt u ook zelf jaarlijks het bedrag naar ons overmaken en voor bedrijven is het mogelijk om een factuur te ontvangen.

Indien u liever een eenmalige (anonieme) donatie wil doen dan kan dat door uw gift over te maken op bankrekening NL49RABO0355021307 ten name van Heelsums Harmonie.

Wilt u donateur worden van onze vereniging? Lees meer >>

Wat doen we met de inkomsten?

U zult zich wellicht afvragen wat wij als vereniging doen met de inkomsten die wij van donateurs ontvangen.
Uiteraard kunnen wij op deze website geen volledige openheid geven over onze boekhouding maar u kunt zich voorstellen dat wij diverse jaarslijke kostenposten hebben waar wij elke bijdrage voor kunnen gebruiken. Wist u bijvoorbeeld dat:

• Een rietje voor saxofoon ca € 2,50 per stuk kost
  • Een onderhoudsbeurt voor een dwarsfluit ca. €250,- kost.
  • De aanschaf van een goede klarinet ca €500,- kost
  • Het geven van een groot concert ca €1500,- kost

Alles bij elkaar hebben wij meer dan 70 instrumenten die met enige regelmaat onderhouden moeten worden, soms zelfs vervangen moeten worden. En rietblazers (hobo, fagot, saxofoon, klarinet) die regelmatig nieuwe rietjes moeten gebruiken om een goede samenklank te waarborgen. Oftewel, de inkomsten van donateurs worden met name gebruikt om instrumenten te onderhouden of indien noodzakelijk nieuwe instrumenten mogelijk te maken. Behalve de kosten die we jaarlijks maken voor onderhoud aan instrumenten vormen de huurkosten van MFC Doelum en de salariskosten van onze dirigenten samen een belangrijke kostenpost.