Periode 1952-1977

1952Tussen de jaren 1952 en 1977 vierde de Harmonie haar 50 jarig bestaan, de vereniging was trots op haar bestaan en wilde dit aan de bevolking duidelijk maken.

Het 50 jarig jubileum werd vooral voor de bevolking georganiseerd, gezien de activiteiten welke plaatsvonden.  In de feestweek werd er twee maal plaats gemaakt voor een muzikaal hoogtepunt.
In die jaren passeerden in totaal vier dirigenten de revu, waarvan de laatste in deze reeks, Ton Willems, in 1970 in dienst van de vereniging trad en vervolgens in 2000 zijn afscheidsconcert vierde.

Tijdens zijn tijd maakte het orkest een snelle ontwikkeling door.

In 1971 werd onder zijn leiding het concours in Groenlo beloond met een 1e prijs in de afdeling uitmuntend.

Het jaar 1977 werd afgesloten met een gala concert in de R.K.Kerk te Heelsum.
Eén van de hoogtepunten van deze avond was de huldiging van de heren Wim Frentz, Ageus de Jong en Klaas Stunnenberg voor het feit dat zij zich 50 jaar met veel enthousiasme en toewijding hebben ingezet voor de vereniging.