Muziektent Heelsum

muziektentDe muziektent Heelsum is het muzikale trefpunt van ons dorp. In 2015 werd bekend dat de gemeente deze kiosk in Heelsum wilde afstoten. Dat konden en wilden we ook als Heelsum harmonie niet laten gebeuren. Een heuse handtekeningenactie werd mede door vrijwilligers uit onze vereniging opgezet.

Na het ondertekenen van de petitie voor behoud van deze ontmoetingsplaats, werden aan wethouder Heinrich in juni 2015 ruim 400 handtekeningen overhandigd wat resulteerde in het behoud van dit gebouw. De Gemeente Renkum blijft verantwoordelijk voor het groot onderhoud.

Inmiddels zijn er diverse plannen gemaakt en sinds april 2016 is de Stichting Muziektent Heelsum een feit. De Stichting zal er voor zorg dragen dat de tent behouden blijft maar dat er vooral veel activiteiten worden georganiseerd om het bestaansrecht van de muziektent, als muzikaal trefpunt in het dorp, te blijven onderstrepen. En met succes, want de agenda voor de komende maanden is al goed gevuld!

Bezoek de website van de Muziektent voor meer informatie.