Jeugdopleiding

Ook voor Heelsums Harmonie geldt; wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Daarom hebben wij diverse projecten waarbij we de jeugd enthousiast proberen te maken om een instrument te gaan spelen. Jeugdopleiding is dus echt een belangrijk speerpunt voor onze vereniging. Zo werken wij regelmatig mee aan demonstraties op scholen tijdens projecten. Daarnaast komen leerlingen van diverse AMV cursussen (waaronder die van Ritmiek Muziek) op een open-repetitie kijken om te zien wat zij na het behalen van hun diploma kunnen gaan doen.

Opstaporkest

Een van de mogelijkheden die wij aan de allerjongste muzikanten bieden als het gaat om jeugdopleiding is het opstaporkest. Dit orkestje bestaat sinds 2017 en richt zich speciaal op hele jonge kinderen die net een AMV cursus hebben afgerond en nu les krijgen op een instrument en dus net noten kunnen lezen. In het opstaporkest leren zij direct wat het betekent om samen te spelen in een orkest. Een idealie voorbereiding op ons Symfonisch Leerlingenorkest.

Aspirant lid / muzieklessen

Mocht je dat nog niet kunnen of willen dan bieden wij ook de mogelijkheid om via Heelsums Harmonie een instrument te huren. Je word dan aspirant lid van onze vereniging om kennis te maken met het instrument. Daarna kun je dan makkelijk instromen in een van onze orkesten. Voor de muzieklessen werken wij intensief samen met T2muziek. De muziekschool in Heelsum.

Wil je meer weten over de mogelijkheden qua jeugdopleiding? Neem dan gerust contact met ons op via Facebook of via ons contactformulier.